Eğer işler farklı gitseydi Activision Blizzard’a Android’de kendi uygulama mağazası açılacaktı.
İlk plan, Google Play Store’u atlamak için Epic Games ve Clash of Clans yayıncısı Supercell ile ortaklaşa veya tek başına kendi mobil oyun mağazasını kurmaktı. Bunu bir web sitesinden indirir, Android telefonunuza yüklersiniz ve ardından Candy Crush, Call of Duty Mobile ve Diablo Immortal gibi oyunları satın alabilir, indirebilir ve yama yapabilirsiniz.
Activision Blizzard CFO’su Armin Zerza, Epic CEO’su Tim Sweeney ile özel e-postalarda burayı “Mobilin Steam’i”, yani tek ödeme sistemiyle mobil oyunları satın alabileceğiniz tek yer olarak tanıtıyordu. Belgeler, mağazanın %10 ila 12 arasında bir işlem ücreti talep edeceğini öne sürüyordu ki bu, Google’ın (ve Nintendo, Sony, Microsoft ve Steam’in) oyun işlemlerine uyguladığı %30’luk ücretten daha düşük.
Activision Blizzard’ın kendi Android oyun mağazasını açmak için bir planı vardı
Activision Blizzard, eğer işe yararsa şirketin aynı şeyi iPhone ile yapmaya çalışacağını da yazdı. Belgelere göre “son durum hedefi” tüm Activision, Blizzard ve King oyunlarını ve muhtemelen üçüncü taraf oyunlarını önce Android’e, ardından da “Apple iOS”a koymaktı.
Ancak Activision Blizzard, eğer ikinci Project Boston fikri işe yararsa, tüm plandan vazgeçmeye hazırdı. Şirket eş zamanlı olarak Google ile “mobil, YouTube, reklamcılık, medya harcamaları ve bulutta ABK için daha güçlü bir ekonomi elde etmek” amacıyla tasarlanan 100 milyon doların üzerinde değere sahip bir anlaşma için pazarlık yapıyordu.
Her iki durumda da Activision Blizzard, oturup Google’ın %30’luk ücretini ödediğinden daha fazla para kazanacaktı.
Activision Blizzard “kendi mobil mağazasını inşa etme” yoluna girmiş olsaydı, daha en başında bu kadar tantana olmadan mağazanın 2019 veya 2020’de açıldığını görebilirdik.